Bloom tarafından ortaya atılan Tam öğrenme modeli, okuldaki başarıya %90’ a çıkaran bir öğretim sürecini gerektirir. (Alt limit %70).
Tam öğrenme modeline göre işin başında olumlu öğrenme koşulları sağlanmış ise herhangi bir kişinin öğrenebileceği bir şeyi herkes öğrenebilir.
Tam Öğrenmenin Temel Dayanağı:
Bir sınıftaki öğrencilerin başarılı olmaları, onların hazır bulunuşluk düzeylerine uygun olan öğretim hizmetinin sağlanmasına ve onlara ihtiyaçları kadar zaman tanınmasına bağlıdır. Bu gerçekleştiğinde öğretim hedefleri doğrultusundaki öğrenme düzeyleri birbirine yaklaşır ve sınıftaki tüm öğrenciler başarılı olabilir.Konuların küçük birimlere ayrılarak aşamalı öğretimi söz konusudur. Yani, bir birim öğrenme gerçekleşmeden bir diğerine geçilmez. Eksikliklerle ilgili gruba ek öğretim yapılır.
TAM ÖĞRENMENİN DEĞİŞKENLERİ
Bilişsel giriş davranışları: Bilişsel alan düzeyi, hazır bulunuşluk düzeyi, öğrenme stilleri.
Duyuşsal giriş özellikleri: Derse karşı ilgi, okula karşı tutum, öğretmene karşı tutum, kendi ile ilgili tutumları.
TAM ÖĞRENMENİN SINIRLILIKLARI
- Zaman alıcıdır.
- Bireysel farklar ihmal edilir.
- Yavaş öğrenenler hızlı öğrenenleri engeller.
- Giriş testi ve izleme testi hazırlamak-uygulamak zor ve uzmanlık isteyen birer işlemdir.
TAM ÖĞRENME MODELİNDE ÖĞRENMEYE ETKİ EDEN FAKTÖRLER
kaynak:http://www.oguzhanhoca.com/
Hiç yorum yok:
Write yorum